Koncepciófejlesztés

Koncepciófejlesztés, szűrés

Interaktív kapcsolat a marketinges és a fogyasztó között. A marketinges a termékfejlesztés fázisában a kezdetleges koncepciót bemutatja fókuszcsoportban a fogyasztóknak, akik kifejezik véleményüket, melyet felhasználva a marketinges a fogyasztók igényeihez igazodva módosítja a koncepciót. Mindez addig tart, míg el nem jutnak az új termék lehető legjobb koncepciójához.

Koncepciószűrés

Akkor alkalmazandó, ha sok, de részleteiben nem kidolgozott termékötletünk van. Segít a sok koncepcióból kiválasztani azt a néhányat, amelyekkel a fejlesztés későbbi szakaszaiban érdemes dolgozni. Kvantitatív módszer, minden vizsgált koncepcióra vonatkozóan a fő számokat méri (tetszés, egyediség, vásárlási hajlam). E számokat összehasonlítva a “benchmark” eredményekkel választhatjuk ki a legérdekesebb koncepciókat. Rendszerint hall-teszt formájában zajlik. Monadikus, mert az egyes koncepciók befolyásolhatják a válaszadónak mutatandó többi koncepció eredményét (2 rosszabb koncepció után, ha a 3. jobb, de még nem kiváló, a válaszadó hajlamos többre értékelni a rosszabbakhoz viszonyítva, mint amit ér).

PIACKUTATÁS HÍREK: